Hoi, Ik ben Kim!

Ik ben Kim Werensteijn. Het is mijn missie om je te helpen bekender, zichtbaarder en aantrekkelijker te maken voor jouw doelgroep op de arbeidsmarkt.

Waarom? Omdat ik weet dat ook jij het kunt! Ik heb zelf ervaren hoe organisaties in deze arbeidsmarkt stoeien met het vinden van nieuwe medewerkers.

Door mijn jarenlange ervaring bij verschillende bedrijven weet ik hoe je goede kandidaten wél kunt bereiken en kunt laten solliciteren bij jouw bedrijf. Ik leer je dit heel graag zodat je zelf gemakkelijk aan de slag kunt met het vinden van nieuwe medewerkers!

Kim Werensteijn

Waarom je echt een persona nodig hebt

“𝑰𝒌 𝒉𝒆𝒃 𝒘𝒆𝒍 𝒘𝒂𝒕 𝒃𝒆𝒕𝒆𝒓𝒔 𝒕𝒆 𝒅𝒐𝒆𝒏 𝒅𝒂𝒏 𝒆𝒆𝒏 𝒑𝒆𝒓𝒔𝒐𝒏𝒂 𝒎𝒂𝒌𝒆𝒏”, zei ze tegen me.

Het woord ‘persona’ zat ook altijd in mijn allergie, eigenlijk nog steeds. Zodra iemand het woord alleen al zei kreeg ik al de kriebels en werd ik recalcitrant.

Ik vond het stom. Wat nou persona? Ik gebruik die dingen niet! Dus ik herkende heel goed wat deze recruiter tegen mij zei.

Ik zal eerlijk zijn, ik gebruik persona’s zelf ook nog steeds niet. Althans niet op de manier waarop je vaak het idee hebt dat alleen de blanke man van 30 jaar de ideale kandidaat is.

De doelgroep onderzoeken, écht onderzoeken is wat wel werkt. Achter de drijfveren van de mensen binnen je doelgroep komen, maar ook achter de dingen die mensen niet leuk vinden in hun baan/bedrijf etc. Dat is waarmee je wel het verschil kunt maken!

Als je het op deze manier aanpakt en je vertaalt dit doelgroeponderzoek naar alles wat je doet als recruiter dan ga je zien dat je niet meer met losse flodders schiet. Juist de goede kandidaten gaan dan contact opnemen met jou en solliciteren zelf zodat jij meer tijd over hebt om meer vacatures in te vullen.

En als je dat onderzoek in een overzichtje wilt zetten, met een naam en leeftijd erbij, zodat je jezelf meer kunt inleven in die persoon. Oké, dan mag je het van mij ook wel een persona noemen 😉

Wil je aan de slag met jouw doelgroep zodat kandidaten bij jou gaan solliciteren? Doe dan mee met mijn programma Meer Goede Kandidaten. Dit is voor jou geschikt als je uren aan het searchen bent, je niet meer weet hoe je aan goede kandidaten komt of niet weet hoe je die vertaling moet maken van wat de doelgroep zegt en hoe je dit kunt gebruiken als recruiter.