Ook is het belangrijk om te weten wie voor jou je ideale klant is zodat je kan kijken in hoeverre je hier ook de recruitment topics die je het leukst vind kunt toepassen.
Om je ideale klant te beschrijven kun je weer even terug gaan naar de training Jouw (Strategische) Doelgroep. De persona kan je namelijk ook voor je ideale klant maken.
- Wat zijn, voor jou, de leukste klanten om mee te werken?
- Uit welke klanten haal je het meeste energie uit?
- Wat voor type klant is het?
- In welke branche is de klant actief?
- Hoeveel medewerkers heeft het bedrijf?
- Hoeveel omzet heeft het bedrijf
- Wat typeert deze ideale klant?
- Wat maakt dat dit je ideale klant is?
- In welke regio zit je ideale klant?
- Op welk niveau werkt je ideale klant (operationeel/management/C-level)
- etcetera
Beantwoord bovenstaande vragen en schrijf ze op, misschien zijn er nog andere kenmerken die belangrijk zijn. Maak eventueel ook echt een persona van je ideale klant.