Hoi, ik ben Kim!
Leuk om kennis te makenIk was urenlang aan het searchen naar de juiste kandidaat om een vacature in te vullen… Dat moest toch makkelijker kunnen?

Kim Werensteijn
Ik begeleid Recruiters om zelf gemakkelijk employer branding en recruitment marketing in te zetten waardoor zij minder hoeven te ‘searchen’, minder druk van hiring managers en klanten ervaren doordat vacatures makkelijker worden ingevuld met kandidaten die zélf solliciteren.
Daarom is het mijn missie om Recruiters te leren hoe ze snel en haast moeiteloos vacatures invullen, doordat de perfecte kandidaten zélf bij hen aankloppen, zodat zij meer omzet kunnen genereren met hun bedrijf in minder tijd.
Van uren searchen naar goede kandidaten die zelf solliciteren op jouw vacatures
Als (interim, bureau en RPO) recruiter werkte ik 9 jaar in schaarse branches zoals de techniek, IT en horeca. Het was altijd een uitdaging om weer aan goede kandidaten te komen.
Regelmatig zat ik met de handen in het haar hoe ik die ene goede kandidaat kon vinden. Van urenlang searchen en kandidaten benaderen werd ik moedeloos. Ook wilde ik de hiring managers en mijn klanten niet teleurstellen. Ze hadden mij tenslotte ingehuurd om hun ‘probleem op te lossen.
Ik voelde de druk van hen om de vacatures snel ingevuld te krijgen. Daarbij kreeg ik weinig budget om de vacatures in te vullen en durfde zelf ook niet echt te investeren.
Met veel moeite lukte het mij dan wel om kandidaten te vinden, maar vaak vroeg ik mij af of het niet makkelijker kon. Met enige regelmaat had ik ‘geen zin’ om weer te searchen en profielen af te struinen die ik meestal ook al een keer eerder was tegengekomen. Of eigenlijk, ik had regelmatig überhaupt geen zin om te werken en kwam vaak uitgeput thuis. En dat terwijl mijn hart in recruitment ligt. Dat moest toch makkelijker kunnen?
De kandidaten solliciteerden zelf bij mij…
Als interim Recruiter zorgde ik ervoor dat bedrijven als werkgever bekender, zichtbaarder en aantrekkelijker werden.
Door het toepassen van Employer Branding en Recruitment Marketing, begonnen de kandidaten zich bij MIJ aan te melden. Het searchen en zoeken naar kandidaten werd stukken minder en ik bespaarde daardoor veel tijd!
De tijd die ik over had kon ik gebruiken om meer klanten te helpen, maar ook om in gesprek te gaan met klanten en hiring managers.
Later kon ik deze tijd besteden om AAN mijn bedrijf te gaan werken in plaats van IN mijn bedrijf, zodat ik meer opdrachten binnen kon halen en meer omzet draaide.

Inmiddels help ik nu andere recruiters om sneller en makkelijker vacatures in te vullen, zodat goede kandidaten zélf solliciteren en zij meer vacatures kunnen invullen in minder tijd.
Mijn eerdere klanten werken, doordat ze employer branding en recruitment marketing inzetten bij hun klanten, nu op een strategischer niveau, waardoor zij minder tijd kwijt zijn aan het invullen van vacatures.
Ze zijn niet meer alleen operationeel vacatures aan het invullen, maar werken echt toe naar de bekendheid en zichtbaarheid voor hun klant als werkgever, waardoor kandidaten zelf gaan solliciteren.
Ook verdienen zij tot wel 40% meer doordat zij hun businessmodel van interim en/of ‘no cure no pay’ recruitment hebben omgezet naar vaste maandelijkse inkomenstromen.
“Employer branding en Recruitment marketing hebben mijn wereld veranderd…”

Alhoewel ik in eerste instantie naar events over employer branding en recruitment marketing ging, kwam ik altijd teleurgesteld terug want er werd alleen maar in strategieën, proposities en andere fancy termen gesproken. Ik begreep het gewoon niet. Ik voelde me soms zelfs wat dommig (terwijl ik nu terugkijkend echt wel kan zeggen dat ik destijds ook echt al een volwaardige sparringspartner was).
Toen ging ik zelf verder uitzoeken wat wel en niet werkte en ondervond ik dat als ik bekend en zichtbaar ben bij mijn doelgroep, kandidaten zelf bij MIJ solliciteren waardoor ik enorm veel tijd bespaar! Ik wist welke stappen ik moest aan zetten. Ik werd zekerder en had meer vertrouwen in mezelf. Ook werd ik een nog betere sparringspartner voor hiring managers en klanten en ervaarde ik minder druk van hen. Ik merkte ook dat ik weer veel meer energie en voldoening uit mijn werk begon te halen.
Het is geen hogere wiskunde om ervoor te zorgen dat goede kandidaten bij JOU solliciteren…
Eigenlijk kan ik er gewoon boos om worden dat er over employer branding en recruitment marketing wordt gepraat alsof het hogere wiskunde is. Ik ben er echt van overtuigd dat iedere Recruiter dit kan!
Juist omdat je het kunt inzetten om vacatures makkelijker en sneller in te vullen zodat je meer tijd over houdt om AAN je bedrijf te werken in plaats van IN je bedrijf. Of juist meer tijd voor het gezin en leuke activiteiten. Of om meer met je hiring managers en klanten in gesprek te gaan en meer vacatures in te vullen waardoor je meer verdient.
Ik had gewild dat ik iemand had die mij op sleeptouw had genomen, want dan had al zoveel eerder makkelijker geweest. Ik leer mijn klanten in simpele stappen en in Jip & Janneke taal om zelf employer branding en recruitment marketing toe te passen zodat zij niet meer ‘verzuipen’ in alle fancy termen, maar zodat ze weten welke stappen ze moeten zetten om sneller vacatures te vullen en kandidaten zelf te laten solliciteren.
Als je mij zou kennen, dan zou je weten dat…
♥ ik 36 jaar ben en alweer 16 jaar samen met Peter. Moeder van 2 zoontjes: Tygo van 7 jaar en Yari is 6 jaar.
♥ ik ben opgegroeid in Nieuw-Vennep (in de buurt van Amsterdam, maar inmiddels ben ik geëmigreerd naar Spanje! Het was mijn droom om te wonen in een zonnig land en locatieonafhankelijk te kunnen werken. Die droom leef ik nu ik sinds 2,5 jaar in Andalusië.
♥ nadat ik twee winters als skilerares in Gerlos, Oostenrijk had gewerkt, wilde ik in het buitenland wonen. Zo heb ik ook gewoond in Oostenrijk, op Bonaire en nu dus in Spanje.
♥ik tijdens mijn zwangerschapsverlof van Tygo nam ik ontslag omdat ik meer voldoening zocht van bureaurecruitment naar de corporatezijde. Onverwachts zat er maar 1,5 jaar tussen Tygo en Yari waardoor ik ook ontslag nam tijdens mijn tweede zwangerschapsverlof en als interim recruiter startte, omdat ik meer vrijheid wilde in werktijden maar ook om de keuzevrijheid te hebben in de opdrachten die ik leuk en niet leuk vond. En nu ik mezelf als ondernemer heb doorontwikkeld, ook de keuzevrijheid om te kunnen werken waar en wanneer ik dat wil.
♥ ik creatief ben, zo vind ik het bijvoorbeeld heel leuk om (zakelijke) tekeningen, infographics en afbeeldingen te maken. Maar ook heeft die creativiteit mij altijd geholpen in mijn werk als recruiter. Juist omdat ik nadacht hoe het anders kan dan de gebaande paden.
♥ ik dol ben op eten! Ik kan er naar uitkijken om weer lekker uit eten te gaan en doe dat dan ook regelmatig. Als ik niet uit eten ga eet ik zoveel mogelijk volgens het Paleo principe omdat ik mij daardoor energieker en fitter voel. Dit gaat natuurlijk wel met ups en downs want zo ben ik ook gek op chocola met noten welke ik regelmatig niet kan laten liggen.


#MYLIFE
En nu jij? Wat is jouw verhaal? Ik ben oprecht benieuwd!
Vraag hieronder een Gratis Groeicall met mij aan
Speciaal voor Recruiters die willen groeien in hun vak en als ondernemer
Zo kom je in aanmerking komen voor een Gratis Groeicall:
Het is mijn missie om Recruiters te leren hoe ze snel en haast moeiteloos vacatures invullen, doordat de perfecte kandidaten zélf bij hen aankloppen, zodat zij meer omzet kunnen genereren met hun bedrijf in minder tijd.
Via onderstaande formulier kun je vrijblijvend een Gratis Groeicall met mij inplannen zodat we samen kunnen ontdekken waar je staat en tegenaanloopt en of je nu op het goede punt staat waarop ik je kan helpen.
Deze call is helemaal gratis en verplicht je verder tot niets, maar hij is niet voor iedereen geschikt.
Na het aanmelden voor de Gratis Groeicall stuur ik je binnen 24 uur een vragenlijst ter voorbereiding van onze sessie.
Na ontvangst van de vragenlijst hoor je of je geselecteerd bent voor het gesprek.


Waar sta je nu, waar wil je naar toe en welk grotere perspectief zie ik voor jou?
Ben jij klaar om te gaan groeien?
Je kunt Kim gezien of gehoord hebben bij:

Winnaar Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer 2022
(publieks- én juryprijs)
