Hoi, Ik ben Kim!

Ik ben Kim Werensteijn. Het is mijn missie om je te helpen bekender, zichtbaarder en aantrekkelijker te maken voor jouw doelgroep op de arbeidsmarkt.

Waarom? Omdat ik weet dat ook jij het kunt! Ik heb zelf ervaren hoe organisaties in deze arbeidsmarkt stoeien met het vinden van nieuwe medewerkers.

Door mijn jarenlange ervaring bij verschillende bedrijven weet ik hoe je goede kandidaten wél kunt bereiken en kunt laten solliciteren bij jouw bedrijf. Ik leer je dit heel graag zodat je zelf gemakkelijk aan de slag kunt met het vinden van nieuwe medewerkers!

Kim Werensteijn

Vacaturestop? Investeer juist nú tijd in Employer Branding en Recruitment Marketing

Vacaturestops, elke organisatie heeft er wel mee te maken (gehad). En als je ze nog niet eerder hebt gehad, dan is de kans groot dat je er momenteel (in)direct mee te maken hebt. Zwaar weer of niet, als organisatie moet je juist nú tijd investeren zodat het straks in (betere) tijden direct tot resultaat leidt.

Alleen nu?

Eigenlijk gek…. het merendeel van de organisaties verkeert, sinds het Corona tijdperk, in zwaar weer. De rest, denk aan bijvoorbeeld de zorg, supermarkten en bezorgbedrijven, heeft het almaar drukker sinds het corona tijdperk waardoor er schaarste in die doelgroepen op de arbeidsmarkt is.

Dus als we het plat slaan, dan is het altijd dé tijd om tijd (en eventueel geld) in employer branding en recruitment marketing te investeren. Als je namelijk een vacaturestop hebt dan heb je eindelijk tijd om ermee aan de slag te gaan. Heb je veel vacatures, dan zou je er ook mee aan de slag moeten gaan zodat je de vacatures makkelijker kunt invullen. Alleen, in het laatste geval sla je dit vak over omdat je vacature snel wilt invullen.

 

Employer branding en recruitment marketing?

Allereest even terug naar de definities, want ook al zijn de meeste mensen binnen recruitment, HR en marketing bekend met deze termen. Toch ontstaat er vaak verwarring over deze twee termen. Is het nou hetzelfde of zit er een verschil in?

Employer Branding is het strategisch neerzetten van een sterk werkgeversmerk en de inspanningen die je doet om, zowel intern als extern, een duidelijk beeld te geven wat de organisatie onderscheidend en aantrekkelijk maakt.

Recruitment Marketing is de manier waarop je jouw employer brand (werkgeversimago) zichtbaar krijgt bij jouw doelgroep.

 

De verwarring over deze twee termen komt omdat ze deels in elkaar overlopen. Bij employer branding benoem je vooral wat jouw werkgeversmerk is of inhoud. Door middel van recuitment marketing maak je jouw werkgeversmerk zichtbaar bij de doelgroep. Met het benoemen van jouw werkgeversmerk komt content kijken, wat weer hand in hand samen gaat met het verspreiden van content (bijvoorbeeld via je website of social media.

 

Waarom nú?

Om bekend(er) te worden als organisatie moet de doelgroep jouw organisatie gaan herkennen. Ze moeten een associatie en een bepaald gevoel krijgen met het merk. Daar heb je waarschijnlijk vanuit klantperspectief al over nagedacht, maar het is ook belangrijk om dat vanuit werkgeversperspectief te doen. De doelgroep klanten kijkt namelijk anders naar de organisatie dan de doelgroep sollicitanten.

Om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep je gaat herkennen heb je tijd nodig. En door nú te investeren ga je dus, vacatures of niet, over enkele weken of maanden resultaat zien. Precies op het moment dat de economie (hopelijk) weer in de lift zit.

 

Wil je direct aan de slag?
Volg dan de online training Employer Branding of Recruitment Marketing van Werkimago voor slechts 99 euro!

 

[instagram-feed]